Hälsingebor!

Jag och barnen har gått och blivit hälsinge bor för ett par dagar, gjort stan osäker ett par gånger, vart ute på gården och lekt och badat och bara haft det mysigt.

Idag var vi och fiskade strömming på kajjen! Skit kul! :) Blir en vända i morgon också! :) Stina tyckte det var jätte kul och stod och sjöng för fiskarna, hon vågade till och med ta i en fisk, en död, haha! :)

När vi satt där på kajjen och fiskade som kom ett flygplan lågt flygandes över oss och Stina jublade och skrek, åhh nu hommer min mammor, hej hej min mammor  (åhh nu kommer min farmor, hej hej min farmor) och så vinkade hon , haha, åhhh vad snäll farmor var som flög förbi här och vinkade till dej sa jag, JAAA höll stina med och fortsatte vinka (jag vinkade också och ropade hej till farmor), under kvällen hann planet flyga förbi 4 gånger och Stina var lika övertygad om att det var hennes Farmor som kom flygandes varenda gång HAHA gullungen !
Jag ska kanske tillägga att Stinas farmor att åkt till turkiet en vecka så Stina vet att hon har åkt flygplan ! :)

Nej nu ska jag göra kväll, jag har ju lyxen att få kramas med Stina hela nätterna nu och somna till både hennes och Sallans fina små andetag<3






Stina tittar på utsikten och Sally myser i vagnen! :)



Storfiskaren hjälper mormor och fiska ! :)



Stina tyckte det var intressant och sitta med halva huvve nere i hinket och kolla när fiskarna sprattlade:)



Kollar in dagens fångst! :)



Sally har det så skönt ute på gräsmattan :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0