Familjen Kaos

Jahap äntligen får man tiden och orken att räcka till för att skriva lite ! Veckan har gått i ett och imorgon Är det dags för gympa Kalas för sally och födelsedagsdisco för Stina.
 
Jag brukar själv kalla oss familjen kaos och idag vet jag varför, klev upp i all hast lite väl sent än jag borde för att skynda ut till bussen med stina, sedan köra sally och svea till dagis, allt hann vi på 30 minuter 💪 sedan hämtade jag upp barnens farmor för att åka och köpa ett dockhus till sally i julklapp, iväg och köpa det sista till imorgon och även till söndagen när dom fyller år. Hem och hämta upp stina vid bussen och sedan göra en sån där extra ansträngning för att göra hemmagjorda chips till dom som är mjölkprotein allergiker (dom kan ju lixom inte stå och titta på), först på ett sätt på plåt i ugnen, efter 4 plåtar insåg jag att det inte skulle fungera så googlade efter ett annars recept, hittade ett man gjorde i Micron!  Toppen ! Slänger in dom i Micron precis efter recept och slår på 3 minuter precis som instruktionerna och fortsätter göra nya chips på plåt i ugnen fast på annat vis, när jag står där vid spisen skriker svärmor DET BRINNER I MICRON dra ur sladden och sen springer hon 😂😂 stående lågor i hela Micron, kutar dit och river upp Micron och drar ur sladden, jösses en varning testa inte det sättet, efter nån timme slog det mej att jag åt chips när jag åt mjölkfritt och googlade. Jodå lättsaltat och vissa andra chips är mjölkfria. Grattis.......lagomt onöjd över timmarna som gått men nu ligger alla dessa chips i sopen. Sedan laga lite mat åka på innebandy med stina och sedan hem för att se idol finalen ned stina och sally som dom tjatat, allra helst stina gissa vem som somnade först?  Precis Stina INNAN idol började, Sally höll ut ungefär 3 minuter längre sedan knoppen hon också in, jag satt mej i köket tillsammans med Saga och gjorde ordning påsar inför sallys fiskdamm i morgon. Försökte mellan varven lägga lilla saga som då vart vaken 10 timmar !?!? Men hon totalvägrade, hon har bökat i ett par kvällar nu och det brukar aldrig vara några problem, vette tusan vad det är. Iaf ner med henne i vagnen och gå 2 varv runt huset sen sov hon som en stock, så här står jag och vaggar vagn utanför vardagsrumsfönstret och kollar på idol finalen här utanför 😂😂😂 
 
Nu peppar vi inför i morgon som barnen längtar 😍 
 
Så 
Vakna i panik ✔
Stressa runt på stan✔
Elda upp Micron ✔
Kollat på idolfinalen genom fönstret✔
Lovar sej själv att aldrig mer göra hemmagjorda chips✔
 
 
 
 
RSS 2.0